ارومیه شفابخش

ارومیه شفابخش

لجن های جواهرنشان!

 

لجن درمانی در دریای ارومیه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دکتر فریبا بشیری، عضو هیأت مدیره انجمن بیوتکنولوژی ایران می گوید: «از سال‌های دور استفاده از لجن و نمک مورد توجه پزشکان سنتی قرار گرفته است. در طب سنتی و تاریخی ما هم از این خاصیت درمانی لجن و نمک در بهبود و درمان بیماریهای مردم بسیار یاد شده است که البته به صورت تجربی محقق شده است. اما در سال‌های اخیر این تکنیک های درمانی بصورت علمی مورد بحث و بررسی و تحقیق کارشناسان و محققان قرار گرفته و پروتکل های درمانی مدرن تدوین گردیده است.»

دکتر بشیری به خبرنگار تابناک می گوید: «من از دو سال و نیم پیش، تحقیق جامعی را درباره لجن‌شناسی و لجن‌های طبی آغاز کرده ام و از 220 کلینیک و مرکز تحقیقاتی خارج از کشور هم بازدید داشته‌ام. در این مراکز دیدم که از خاصیت طبی لجن در درمان بیماری‌های پوستی استفاده می‌کنند. تا حدی که اکثر شرکت‌های بیمه هم این درمان را پذیرفته و هزینه‌های درمانی را می‌پردازند. این نشان می دهد که مردم دنیا، ترجیح می‌دهند از طب و درمان گیاهی بجای استفاده از داروهای شیمیایی استفاده کنند تا عوارض کمتری متحمل شوند و به نظر می رسد ما هم باید به این سمت حرکت کنیم و درمان های سنتی را جایگزین درمان های شیمیایی قرار دهیم.»

در سال های اخیر کم آبی و عقب نشینی وسیع دریاچه ارومیه باعث شده تا مسئولان گردشگری منطقه از این وضعیت بهره برده و لجن درمانی را در فعالیت های توریستی کشور جای دهند. علاوه بر این با توجه به این که کلینیک‌ها و مراکز درمانی سایر کشورها لجن و نمک را از کشور اردن با قیمت‌های خیلی گزاف تهیه می‌کنند، مسئولان ما هم کم کم به فکر افتاده اند تا  از این فرصت استثنایی برای توسعه صادرات و ارز آوری بهره ببرند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب ها: